nonpasaran

Kara Liste!

Bu yazı Notebook satın alma rehberi'ne bağlantı vermek amacı ile yazılmıştır...

Bundan sonra bırakın müşteri memnuniyetini gözetmeyi, müşterinin yasal haklarınını dahi -açıkça hukuku bile hiçe sayarak- kullandırtmayan, insanları kandırarak mal satmaya çalışan firmaları burada sebepleriyle yazacağım. Her sene milyonlarca dolarlık makineyi satıp sonra Türk halkını süründürmeye hiç kimsenin hakkı yok...




☻ ACER : Firma "Firma prensibi" olarak Tüketiciyi Koruma Hakkındaki Kanun'u hiçe saymaktadır. Örneğin Tüketiciyi Koruma Hakkındaki Kanun'a göre arızalı ürününüz 20 iş gününde onarılamadığı için değişim hakkı kazandınız. Yetkili servisi buna uymayarak değişim raporu vermemektedir ve müşterisini mahkemelerde süründürmektedir. Sonuçta kaybedeceğini bile bile bunu yapmasına ise ben anlam veremiyorum zaten vermekte benim işim değil. Benim kişisel tavsiyem "Alırken 2 kere düşünün!"


Chip Forum/ Vs.vs.


İstanbul Bilişim : İnternet üzerinden satış yapan bu firma elinde mevcut olmayan hatta dünya üzerinde mevcut olmayan hayali modeller ve fiyatlar ile tüketicinin kendisini aramasını sağlamakta ve bu gerçekleştiğinde "O ürün elimizde kalmadı şunu verelim, hem bu daha iyi" diyerek tüketicinin bir anlık dalgınlığından veya bilgisizliğinden faydalanarak alakasız ürünleri alakasız fiyatlara satmaktadır. Resmi ithalatçılarla çalışmadıkları ve paralel ithalat (Grey market) yaptıkları için verdikleri garanti de "Bozulursa gel abi garantisi benim" den başka bir şey değildir. Buradan alacağınız hiçbir ürünün yetkili servis garantisi yoktur. Tuzağa düşmeyiniz efendim...Daha fazla bilgi için bakınız...



☻ CASPER/HP: Bildiğiniz gibi geçtiğimiz aylara Intel'in hatalı çipset üretimi damga vurmuş ve pek çok üretici piyasaya çıkardığı i7 Sandy Bridge işlemcilere sahip modelleri geri çağırmıştı. Bu konuyu da sanırım Türkiye'de en geniş ve sürekli izleyen platform blogum olmuş ve elimden geldiğince izleyicilerimi bu konuda bilgilendirmeye çalışmıştım. (Bknz: Intel Sandy Bridge İşlemcileri Geri Çağırıyor!) Linkte de görebileceğiniz gibi pek çok sorumluluk sahibi firma hemen açıklamalar yapmış, sorunlu modelleri müşterilerine ve satış kanallarına duyurmuş ve sorunlu modelleri satın alan müşterilerinin haberdar olmalarını sağlamış ve sorunlu modelleri müşterilerine hiçbir sorun çıkarmadan geri almışlardı. 2 firma hariç: Casper ve HP.

Bu firmaların çıkardığı ve sorunlu çipsete sahip olduğu kesin modeller bırakın müşteriye duyurulmayı ve toplatılmayı, sorundan haberdar olup geri vermek isteyen müşteriler "Yok biz inceledik onları bişi olmaz" yada "Yok canım siz yanlış duymuşsunuz Intel hiç hatalı üretim yapar mı, yapsa ilk bizim haberimiz olurdu" benzeri bayağı söylemlerle geri çevrilmiştir. Bazı izleyicilerim HP genel müdürüne ulaşarak ancak iadeyi gerçekleştirebilmişler (HP'nin ilk tepkisi "Eğer üründe arıza yok ise; “işlemcisi duyuru yapılan gruba dahil olsa bile” bayi tarafından iadesi yapılmayacaktır" olmuştur) , bazı izleyicilerim ise Casper'dan "Bu zaten uzun süre sonra çıkan bir hatadır. Zaten üretimini yaptığımız Intel chipsetli ürünlerimizin üretimi sırasında tüm parçaların testleri yapılmaktadır" gibi saçma sapan ve duyarsız geri dönüşler ile karşılaşmışlardır.

Bildiğiniz gibi ben Ayın yıldızları bölümünde Casper ve HP modellerine yer vermiyorum ama hakkaniyetin sağlanması adına her çıkan modellerini de takip ediyorum. İnanın bu firmalara karşı hiçbir önyargım yok ve onların modellerine de yer vermek  için fırsat kolluyorum. Ama bu olaylar benim ne kadar haklı olduğumu bir kere daha ortaya çıkardı maalesef.

Diyebilirsiniz ki; "Senin önerdiğin markalar hakkında da internette araştırırsan binlerce şikayet var neden onlar kara listede değilde bu firmalar kara listede?"

Arada önemli bir fark var: Bir müşterinin işinin yapılmaması/eksik yapılması/mağdur edilmesi başka bir şeydir, (Her firma için bu şekilde binlerce şikayet bulabiliriniz) bir firmanın firma politikası olarak müşteri memnuniyetini/yasal haklarını yok sayması başka birşey. 

2 firmaya da buranın Patagonya olmadığını ve müşterilerini bu şekilde mağdur etmelerinin kısa vadede kar getirse de uzun vadede firmalarına onarılması çok güç yaralar açacağını hatırlatmak istiyorum. Türkiye'de artık bu tip 3. Dünya ülkelerine ait primitif firma yönetim stratejilerinin ve yöneticilerinin prim yapmadığını söyleyerek sözlerimi noktalıyorum.



MediaMarkt: Geçenlerde aldığım bir mailde bir izleyicim Asus marka dizüstü bilgisayarına -yedek parçası bulunamadığı için- servisten değişim verildiğini ve sonrasında yaşadıklarını anlatmış. Değişim kağıdını aldıktan sonra Mediamarkt'a giderek eşdeğer bir model bakmış ancak içine sinen bir model olmadığı için Tüketiciyi koruma hakkındaki kanun ile sahip olduğu yasal hakları çerçevesinde fatura ücretinin iadesini istemiş. Ancak firmanın cevabı kanunu hiçe sayarak bunun mümkün olmadığı olmuş.

Bunun üzerine ben firmanın genel merkezine bir mail atarak durumu sordum ve bu durumun bir yanlış anlaşılma mı yoksa firma prensibi mi olduğunu sordum. Ancak geçen 1-2 günlük zaman içinde geri dönüş olmadı.

Açıkça anlaşılıyor ki firma "Firma prensibi olarak" Tüketici haklarını ve T.C. kanunlarını hiçe saymakta bir beis görmüyor. Buradan alışveriş yapıp değişim hakkı kazanmanız ve bu durumla karşılaşmanız küçük bir ihtimal gibi görünse de "Bana dokunmayan yılan bin yaşasın" demeyin ve  "Bu tip ilkel olarak nitelendirilebilecek anlayışla yönetilen şirketlerin piyasadan silinmesi yada kendilerine bir çeki düzen vermesi adına" MediaMarkt'tan alışveriş etmeyin lütfen...

Kendilerinden bir açıklama gelirse burada seve seve yayınlayacağımı belirterek konuyu noktalıyorum...


Yorumlar

Twitter

Facebook

İzleyiciler

Rastgele

item